עברית שפה קשה

עברית, בדגש קל על עברית מדוברת בת זמננו

24.9.04

מילים של אופניים

אם ניקח דוגמה מאמצעי התקשורת המרכזיים הרי שיום כיפור הוא חג האופניים הרשמי של מדינת ישראל. אז הנה כמה מילים שקשורות לאופניים...

רמה - המוט המאוזן המחבר בין המוט עליו מונח המושב, ובין המוט של הכידון. כשהיינו ילדים ידענו: אם אין רמה סימן שמדובר באופניים של בנות...

בננה - מושב מוארך, דומה קצת לבננה בצורתו. ושוב - מושב בננה הואמאפיין מובהק של אופניי בנות.

סבל - המתקן המורכב באחורי האופניים ומיועד לסחיבת מסעות. השימוש הנפוץ אך האסור הוא להרכיב את החברים...

סילקים - המוטות הקים המחברים את מרכז הגלגל לקצוות. זו לפחות המילה הירושלמית. זכור לי שיש מילה אחרת בה השתמשו בה אלה שגדלו באיזור המרכז, אבל אני לא זוכר אותה כרגע.

וכולם, כמובן, מכירים את המילים פדלים, גלגלי עזר, כידון וכד'.

תוספת: הייתי צריך לזכור לציין שהמילה העברית לפדלים היא דוושות, כמובן. אני חושב שמילה זו השתגרה והילדים משתמשים בה היום יותר מאשר במילה פדלים.

1 תגובות

Anonymous שמוליק כתב

איי איי איי! סחיבת "משאות", לא מסעות.

סליחה. הייתי חייב.
תרגיש חופשי למחוק את התגובה שלי.

7:42 אחה״צ  

הוסף רשומת תגובה

<< Home